Thursday, November 27, 2008

很忙的一个星期~

各位,不好意思咯,那么就都没写部落~上个星期比较忙,没时间写。。好,总结一下这几天我几天“干”的东西。


上两个星期campus crusade的一个朋友问我又没有兴趣玩band,我当然会答应啦。开了会后才知道两个星期后我们就要表演了。所以这几天晚上都忙着jamming。一个星期多要练10首歌,而且还是英文歌,在加上全部的歌我都没听过的。。haiz~


还有上个星期三SEG care and share clubTutor appreciation certificate giving ceremony需要人表缺乏练习”的我敢敢的去rehearsal和表演。当天,表演flute的突然叫我帮他伴奏。匆忙的拿了歌谱过后,就以大概十分钟的时间练了那两首歌。结果表演前就非常的紧张~不过还不错~几位讲师也称赞我弹得很好。当天我弹的歌是“卡农”+“词,曲,我的祝福”(我写给她的一首生日歌,也是我这生人写的第一首歌)我将这两首歌合成一首歌来演奏,还用了digital piano的各种功能加强演奏的效果。


上个星期六和日我跟paulina去看龙舟比赛,然后星期六下午就去Replubic Polytechnic出席一个standard Chartered marathon 08 briefing.结束后我们就去Cosway Point走走。


星期一,也就是我们的Vinson先生18岁大寿!wow~他感动到~~~~~这一个月最温馨的一个生日会。生日快乐哦!!18岁了,要像个大人咯!(hehe~~


到了星期三,也就是期待已久的Café~放学后就赶去setup乐器和准备。虽然当天的表演并不太理想,但毕竟我们是第一次搞这类型的活动,而且只有一个星期准备。。掌声鼓励自己!!结束后就赶去Symphony Ochestra练习,明年在Esplenade一月有Sinfonia 09,有11首歌,这次真的要拼了,不然又不能表演~~加油!!



今天去了robotic training,我问我lecturer可不可以参加比赛,他就很快的说可以,因为Sumo Catogory需要人手。他就把我带去另一个lecturer那边,然后就开始一些briefing。下一个比赛将会在明年一月举行,然后我需要帮一个lecturer组装和设计一个Sumo robot,然后在比赛当天用那机器人比赛。开心,终于可以代表学校参加比赛了。。但也会比较忙~需要经常去blk R那边帮忙。


很久没运动了,刚才心血来潮去“水里游荡(游泳)~松松筋嘛~

*为了满足市场的要求,我将会将我的部落以双语写出(如果得空)。




A busy week~

Sorry everyone, been a week I never update my blog, because I am busy with my Co-Curriculum activities. Ok, let me summarise what Ive done in the week.

Past two weeks, my friend asked me if I am interested in playing band. Of course, I will accept the request. After a meeting, only I knew that the performance(Café) is two weeks after, that really shocked me. Thats why we need to practice almost everyday because we have 10 songs to perform, all are English songs, plus I never listen to those songs before. Haixx~~

Last Wednesday was SEG Care & Share(C&S) club tutor appreciation certificate giving ceremony. They need peoples to perform. The one who in charge asked me to play piano.

On that day, the flute player who also perform asked me to accompany at the piano. And we used only about 10 minutes to practice. Erm..the performance was a success, some lecturers said they enjoy the performance also. I played the song “Canon” and “My blessing”(A song originally composed by me, I dedicated this song to her in her birthday and this is a first I composed in my life) I combin He ed these two songs together and make a medley, I did use some effect from the digital piano.

Last Saturday I went to watch Dragon Boat competition with Paulina, after that we went to Replubic Polytechnic to attend the Standard Chartered Briefing. After the briefing we went to Cosway Point, Happy~~

On Monday, a special day – Vinson’s 18th birthday.WOW~ he was really touched..his birthday is the warmest birthday celebration~

On Wednesday, a day we have been putting effort in and waited for so long , is our Café~~After lesson I rushed to block E and setup everything and get prepared. Though the performance wasn’t that good, we are first time doing this and we only practiced for one week. That’s really amazing, Yeah~~Then I rushed to Symphony orchestra practice. Next year we having Sinfonia 09’ which held in Esplenade. We hve 11 songs to practice, so I must really practice hard so that I can perform in this event. Gambadeh!!

Today I went to Robotic training.I asked my lecturer whether I can take part in Singapore Robotic Games(SRG). And he immediately said yes because Sumo category still need helper. I was introduced to some lecturers and I will be working with a lecturer in helping her to fix the Sumo Robot. And I will be representing school to take part in SRG with the robot. Yeah~Finally I manage to represent the school.

*In order to meet the demand of blogging market, I will translate my blog into English.

2 comments:

Anonymous said...

你就爽拉
band啊……我这里都找不到人玩
很充实的一个星期

写了封信给你
迟点仙给你 。
祝,顺心。

Zach said...

信?干嘛突然写信给我?